A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek nekünk, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk.
További információkat a Vásárlási Feltétek 14. pontjában, az Adatkezelési Nyilatkozat alatt találsz, ITT.
Értem
Termékek Menü

Kipróbáltuk! A matek Logicoval gyerekjáték!

2012. 07. 05. 14:07:17
 Kipróbáltuk! A matek Logicoval gyerekjáték!

A Tessloff Babilon Kiadó Logico Piccolo  5-9 éveseknek ajánlott készségfejlesztő kártyacsomagjai közül a Számfogócska 20-as számkör 1-2.  matematikai program feladatkártyáival ismerkedtünk meg az elsősökkel.A feladatok  a matematika megtanulásához szükséges részképességek fejlesztését és az alapvető matematikai fogalmak kialakítását segítik elő. A mennyiségek megjelenítése, a képi szemléltetés lehetővé teszi   a számokkal, műveletekkel ismerkedni kezdő gyermekek, valamint a  nehezen számoló gyermekek számára is   a matematikai műveletek értelmezését, és a  matematikai feladatok  szóbeli megfogalmazását. A változatos feladatok hozzájárulnak az alapvető számfogalom és számolási készség kialakításához.

Az  1. rész játékosan, képi szemléltetéssel fejleszti a számfogalmat, a téri-, vizuális emlékezetet, figyelmet és a matematikai szókincset. A számlálás, csoportosítás, számsorok, számfelismerés, számszomszédok, számegyenesen való tájékozódás, növekvő-csökkenő számsorok  gondolkodásra késztetik a gyermekeket, mélyítik a meglevő ismereteket.

A 2. rész a 20-as számkörben ad  lehetőséget  a számlálásra, a számok bontására, duplázásra, felezésre, páros és páratlan számok megismerésére, a számegyenesen való tájékozódásra.

Megismerkedhetnek a gyermekek a pótlással, bontással, összeadással.

A kártyák hátoldalán levő pluszfeladatok  a  tanultak új módon való alkalmazását biztosítják.

Természetesen a szükség volt differenciálásra. A haladás ütemét, vagyis az egyszerre megoldott feladatlapok mennyiségét meghatározta a gyermekek munkabírása.

A tevékenységek szintje is különböző volt. A könnyebb feladatokat verbális szinten, fejben számolva oldották meg, de a 20-as számkörben a feladatok megoldásához különféle segítséget vettek igénybe. Számoltak az ujjaikon, számoltak a környezetükben levő tárgyakkal: ropival, cérnával, gombokkal.

Differenciálni kellett a feladatok értelmezése terén is, ha szükséges volt megismételtük a feladatot, analógiákat alkalmaztunk és célirányos kérdéseket tettem fel.

A szóbeli szövegek megértése, értelmezése, a mondatalkotás fejlesztette a  beszédkészségüket. A formaérzékelés, tárgyak tulajdonságainak megfigyelése, megnevezése, összehasonlítása, csoportosítása, a tárgyakkal való cselekvés során szerzett  tapasztalatok pedig a környezetismereti tudásukat bővítette.

Összegezve: a Számfogócska 20-as számkör 1-2.  matematikai program esztétikus, változatos feladatlapjai  elősegítették a biztos számfogalom kialakítását a 10-es számkörben, lehetőséget adtak a 20-as számkörben való tájékozódásra, a számolási készség fejlesztésére. Kialakult a számlálás ritmusa, fejlődött a finom-motorikus készségük és a szem-kéz koordinációjuk.

Fejlődött a gyermekek figyelme, problémamegoldása, emlékezete, összefüggéslátása, pontosságra való törekvése, együttműködő készsége és önálló munkavégzése.

Németh Julianna, logopédus

Tartalomhoz tartozó címkék: Tessloff blog